№ 2607
Вид работы: Контрольная
Дисциплина: Логіка
Язык написания: укр.
Объем работы: 23 стр.
Характер работы: теория и практика
План
Варіант 3
І. Теоретичне завдання. Поняття та види спору 4
ІІ. Практичні завдання 8
2.1. Вкажіть смисл і значення імені: «менеджер» 8
2.2. Визначити, яке поняття є родовим та видовим: «книга, підручник логіки» 8
2.3. Підберіть поняття тотожне поняттю: «Конституція». Наведіть по одній парі понять, що знаходяться у відношенні тотожності, підпорядкування, перехрещення, супідрядності, протиріччя і протилежності. 8
2.4. Визначте за допомогою колових схем відношення між поняттями: «судження», «категоричне судження», «форма мислення», «поняття», «умовивід». 9
2.5. Проведіть операції складання і множення понять: «дорослі люди» і «працівники державних установ». 10
2.6. Визначте вид і правильність поділу: «Конституція України складається з розділів і статей» 10
2.7. Перевірте правильність обмеження поняття: «Конституція – основний закон – соціальний закон » 11
2.8. Дати логічну характеристику та родовидове визначення, знайти зміст і обсяг, обмежити і узагальнити, провести поділ поняття: «Основи менеджменту» 11
2.9. Дано судження: Громадяни України мають право на соціальний захист. Визначте його суб’єкт, предмет, якість, кількість, розподіл у ньому термінів. Вкажіть відношення між термінами за допомогою колових схем. 13
2.10. Чи можуть бути одночасно істинними судження: А, Е. 15
2.11. Наведіть два приклади некоректних запитань. 16
2.12. Зробіть логічний висновок із простого судження, якщо це можливо шляхом протиставлення предикатові: деякі юристи є працівниками соціальних служб 16
2.13. Формалізуйте складне судження: виправні роботи можуть призначатися з позбавленням свободи або не позбавленням її. 17
2.14. Встановіть логічну будову (терміни, засновники, зробіть висновок), фігуру, модус, розподіл термінів у категоричному силогізмі: «Працівники банківських установ мають вищу освіту. Деякі соціальні працівники банківських установ працюють консультантами». Висновок. За допомогою колових схем перевірте правильність висновку і вкажіть загальну схему категоричного силогізму. 17
2.15. Дані підстави у вигляді складового судження: «Якщо людина, яку називають брехуном, стверджує, що вона – брехун, то її не можна називати брехуном, тому що вона у цьому випадку говорить правду». Зробіть висновок за допомогою умовно категоричних умовиводів: modus ponens i modus tollens. Запишіть вираз у символічній формі. 19
2.16. Наведіть приклади аналогії відношень та властивостей. 21
2.17. Підберіть аргументи, продемонструйте їх зв'язок із тезою, використовуючи дедуктивну форму міркування. Теза: «Студент N має право на допомогу по безробіттю». 21
2.18. Добудуйте пряме і побічне спростування тези, вказати умовну схему спростування: Кожний громадянин України має право на працю. 22
Список використаної літератури 24
|